Para-dokk-show

Para-dokk-show (szakítás után, három felvonásban)

Szereplők:

Mi…, vagy Ti…, vagy Ők

I. Para

Az első pillanatok döbbent csendje után, torokszorító fájdalom. Ezernyi miért lüktet fejben, és szívben, és a kettő még véletlenül sem csereszabatos. Ami ésszel felfogható lenne, ellene rögtön hadakozik a szív. Egyértelmű esetben sem könnyű, kölcsönös érzelmekkel terhelten pedig egyenesen mázsányi a súly. Miért éppen ő, én, mi, miért most, és itt?
A napok hiába telnek, a kérdések nemhogy csökkennének, hatványozódnak. A megválaszolhatók után jönnek a megválaszolhatatlanok, az önhibát kereső – “Hol rontottam el?” – című közjátékkal tarkított jelenetek. Sikertelen tükörpróbák: sovány, kövér, túl fiatal, túl öreg, ősz, szőke, fekete, barna, vörös, kopasz, magas, alacsony, szexi, nem szexi, megvilágítástól függetlenül.

II. Dokk

Önmarcangolás néhány hétben, hónapban, évben.
Dokkolás.
Jobb esetben magányos vívódás környezetet kímélő módon, csak a barátok, barátnők füle telik meg hol nyavalygással, hol tengernyi könnyel, nem bántva tovább a másik felet, sem egyik, sem másik oldalról.
(a rosszabbik eset leírása – némi horrorisztikus elemmel fűszerezetten – további felvonásokat igényel, de ebben a szövegkönyvben nem szerepel)
Kapcsolati visszarendeződés kizárva. Az elszakadások különbözőek, néhol fokozatos az elhagyás, többszöri, reménykeltő hívás, találkozás, levelezés folytán, máshol egyszeri, és azonnali. Az azonnaliból gyorsabb a kikecmergés.
Padlófogás, gödörásás, a lelombozó tevékenységek gazdag tárháza minden díszletének felhasználásával. Váltakozó hangulatok, és indulatok. Felmerülhetnek bosszúízű belépők, kisebb-nagyobb zenekari kísérettel, de a hatásuk csakis romboló lehet, ezért feltétlenül kerülendők. Nem megfelelő kellékek használatával mély sebek ejthetők.
Az idő, és az egyre inkább felülkerekedő, józanodó belátás és megértés növeli a könnyebb lélegzetvételt, a kommunikációt, a biztosabb fellépést. Bizonyos szövegfelejtések megkönnyítik az átmenetet a harmadik felvonásba.

III. Show

Külső szemlélődő pozíció. Körüljárás. Aurán kívüli megfigyelés, néhol értetlenkedő felhangokkal:- “Ez tényleg én voltam?”
A rózsaszín köd, és a szinte áthatolhatatlan fekete légörvények után bekövetkezik a látásmód változás, lélekdioptriára a továbbiakban nem lesz szükség.
Megfigyelhető a kapcsolati frekvenciák javulása, az arc mimikájának görbülete pedig a kezdeti kiegyenesedés után, fokozatos gyorsasággal ível felfelé. Újabb hangulati elemek megjelenésével a díszlet, és a jelmez megújítható.
Az ismételt tükörpróba sikeres meglepetéssel szolgálhat.
Új fényben láthatóvá válnak az addig elszürkült pillanatok.

Epilógus

Az Élet megy tovább a megszokott, immár sallangmentes útján nyugodtan, az első szövegkönyvben megírtak szerint.

Mindkettőjüké…

ppj
2009/2016

P Pálffy Julianna

Valamikor, még a múlt évezredben a pólyámba tehettek egy tollat, de csak nagyon későn vettem észre, hogy szúr valami. Először tiniként, majd hosszú időt kihagyva, tizenvalahány éve leltem rá, és azóta birkózom az írással, próbálom megtalálni a stílusomat, az egyéni hangomat.
Remélem a saját történeteim, verseim, meséim megkeresnek, és megengedik, hogy megírjam őket.

Hiszem, és vallom, hogy:

'... itt ragyogunk s vacogunk a csodák közepén' - (Fodor Ákos)
*
'Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel' - (Robert Capa)
*
'És akinek szép a lelkében az ének,
az hallja mások énekét is szépnek.
(Babits Mihály)

P Pálffy Julianna legutóbbi művei (összes megtekintése)




5 hozzászólás “Para-dokk-show

    • P Pálffy Julianna írta:

      Akkor jó! Ne is legyen rá szükséged soha! Ilyen messziről nézve 🙂 egészen érdekes visszaolvasni, hogy mennyire jó kis “forgatókönyv”. 😀

      ölelések
      TA

  1. Kőműves Ida írta:

    De jó! Szinte semmi sem maradt ki. Érthető úgy is, mintha útmutató lenne, hogy nem elkeseredni, ott van a fény az alagút végén. Meg úgyis, hogy hát nézzünk kicsit tükörbe, olykor akkor is ha görbe az a tükör… 🙂 Nagyon jó, összeszedett írás, Julianna drága, a bölcsek szemével láttatva. Megszívlelendő. 🙂
    Ölellek!

Vélemény, hozzászólás?